Tek Yürek Olma Zamanı

Bana Türklerden kurulu bir ordu verin dünyayı rehin alayım. ^ Napolyon Bonaparte ^

07:01


Bu yazıya nereden, nasıl başlayacağımı bilemiyorum.
Ülke olarak çok zor günlerden geçtik.
Hala daha bitmiş sayılmaz, geçiyoruz.
Canımızı yakanlar oldu, aklımızdan silinmeyecek fotoğraflar...
27 yaşında bir insan olarak hayatımda hiç bu kadar korktuğumu, hiç bu kadar endişelendiğimi bilmem...

Bu yazıyı yazmamda ki asıl sebep beni rahatsız eden şeyler...
Biliyoruz ki hepimiz gerginiz.
Yaşananlar, kaybettiğimiz masum canlar, duyduğumuz şeyler, gördüğümüz fotoğraflar...
Yalan fotoğraflar da dahil olmak üzere sosyal medya üzerinde çok fazla fotoğraflar geziyor.
Kimileri video ile onaylı, kimileri eski fotoğraflardan alınmış bir sürü fotoğraf.
Bunun yanında o fotoğrafları ve videoları canlı canlı yaşayıp anlatanlarda var.

Asıl mesele şu!
Bir fotoğraf paylaştığınızı düşünün...
İğrenç bir şekilde katledilen masum bir halk için ettiğiniz isyanlar içeren.
Ve bu fotoğrafı görünce sizinle birlikte ciğeri yanan binlerce insan...
Bunun yanında bir de farklı tip insanlar var çevremizde.
' 20 li yaşlarda askerlerimizi katlettiler, neden hep halkı paylaşıyorsun? Sen kemalistçisin! '
Evet duyduğunuz gibi kemalistçi oluyorsunuz!

Bir de aksini düşünelim...
Daha yüzünden masumluğunu kaybetmeden, kandırılmış, maşa gibi kullanılmış masum gençlerin acımadan öldürülmesinin verdiği acıya tepkilerinizi gösteriyorsunuz.
Yine sizinle birlikte bu tepkiye ortak olan binlerce insan var.
Ve yine geliyor o bir kaç değişik insan...
' Sen hükümet yanlısısın! '
ya da,
' Sen darbe yanlısısın! '

Allah aşkına neler oluyor bize?
Bu durumda bile, ülkemizin halini gördüğümüz halde, canlarımız burnumuzda olduğu halde bunu neden yapar ki insanlar?
Nedir sizin derdiniz?
Poliste bizim Askerde...
Neden insanlara psikolojik baskı uygulayarak germeye çalışıyorsunuz?
Sokağa çıkanlar vatanı düşünüyor da, çıkamayanlar düşünmüyor mu?
Sokağa her çıkan vatan ve millet aşkı ile mi çıkıyor peki?
Bunu düşünüyor musunuz?
Bundan yararlanmak isteyen insanlar var peki bunlardan niye bahsetmiyorsun?

Küçücük beyinlerinde Askere üzülürsen darbeci, Halka üzülürsen partici oluveriyorsun bir anda...
Söz konusu vatansa taraf olmak da nedir?
Bu kadar mı köreldi kalpleriniz?
Asker öldü diye oh çekende var, sokağa çıkmasaydı ölmezdi diye oh çekenlerde var...
Bir de bunun yanında yorumlarda siyaset için paça paça kavga edenler de var.

Siyaset yapılacak zaman mı? Yoksa tek yürek olma zamanımı?
Çoğu arkadaşlarımın yorumlarında çok çirkin sataşmalar görüyorum.
'Sen AKP'lisin' 'Sen CHP'lisin' Yaşasın MHP' gibi...

Biri diğerine hükümet yanlısı diye sataşırken, diğeri kemalistçiler diyerek ağza alınmayacak hakaretler yağdırıyor.
Nedir bu?
Biz Türk'üz demek varken neden ayrıştırıyorsunuz birbirinizi?
Ülke büyük bir sıkıntı içerisindeyken, masum canlara kıyılmış, güvenliğimiz söz konusu iken sizin tek derdiniz bu mu?

Neden mi bunu yazma gereği duydum.
Çünkü ben dahil binlerce insanın artık illallah ettiği bir durum.

İnstagram hesabım herkese açık olarak kullandığım bir blog hesabım...
Hiç bir zaman şiddet içeren görüntüler paylaşmadım, paylaşmayacağım.
Yine hiç bir siyasi paylaşımda bulunmadım, bulunmayacağım.
Orada beni takip edenler yüzlerce genç kızlar ve henüz çocuk sayılabilecek yaşta kişiler var.

Facebook hesabım daha özel bir hesap.
Ailemin, arkadaşlarımın ve yine blog arkadaşlarımın olduğu bir hesap...
Orada da paylaşımlar yapıyorum ve tepkimi gösteriyorum.

Aynı zamanda Snapchat ve Twitter gibi sosyal medya uygulamalarını da kullanıyorum.

Buna rağmen birileri geliyor ve İnstagram'da paylaştığınız bir fotoğraf üzerinden size bütün faturayı kesiyor.
Sizi halka karşı duyarsız ilan ediyor, insanları bu şekilde bölen insanlardan olduğunuzu söylüyor ve dahası...

Behey be insan!
Sen bir fotoğraf üzerinden insanları nasıl yargılarsın?
Sen beni sadece instagramdan takip etmekle beni tanıdığını mı zannediyorsun?
Sen benim, 20 li yaşlarda acımadan öldürülen asker için üzüldüğüm fotoğrafın altına nasıl halkı düşünmüyorsun diye yazabilirsin?
O halkın üzerine ateş açılırken Snapchat paylaşımıma denk geldiğini ve nasıl ağladığımı biliyor musun?
İzledin mi sen onları?
Facebook üzerinde o insanların ne hale geldiklerini, üzüntülerimi paylaştığımı gördün mü?
Kaldı ki hiç bir şey paylaşmadım diyelim, her hangi bir şey paylaşmayan insan üzülmüyor mu?

Nasıl bu kadar ön yargılı, nasıl bu kadar kör olabiliyorsunuz anlamıyorum!
Asıl insanları böyle acı günlerde iken kışkırtan, ayıran sizlersiniz!
Bir yazıda okuduğum gibi,
'Sapla samanı ayırmayı bilin! Kimse vatan haini değil. Klavyede olayları ayırt etmeden sallamak çok kolay.'

Bir çok arkadaşımın bir çok paylaşımlarını gördüm tüm sosyal medya hesaplarımda...
Kimisi siyasi paylaşımlar, kimisi hakaret içeren paylaşımlar, kimisi ise acıyı paylaşma mesajları...
Hiç birinin yorumun altına gidip kışkırtmak yada ayrıştırmak adına yorum yapmadım.
Saygı duyacağım düşünceye saygı duyup beğendim, saygı duyamayacağım şeylerde ise takipten çıktım.

Rahatsız ediyorsa bazı şeyler sizi takibe aldığınız gibi takipten çıkabilirsiniz.
İnsanlar sizin istekleriniz doğrultusunda paylaşım yapmak zorunda değil.
Herkes aynı fikirde de olmayabilir.
Saygı duymak zorundasınızdır.
Saygı duyamayacağınız fikirlerde ise insanlara saldırmadan takibi bırakırsınız olur biter.

Bir yazı yazıyorsun vatan haini oluyorsun, bir resim paylaşıyorsun hükümet yanlısı oluyorsun, bir yorum yapıyorsun darbe yanlısı oluyorsun, eee ne olacak böyle?
Kimsenin kimseye yaranmak gibi bir zorunluluğu yok!
İsteyen herkes istediğini paylaşır.
Her kişilik kendi fikirlerinden kendisi sorumludur.

Kozmetik paylaşımına başlayan arkadaşlarımız var mesela...
Bana ne?
Paylaşabilir!
Ben paylaşmıyorsam, şuan aklımın oralarda olmamasındandır.
Bir rujun rengi yada yediğim bir yemeğin resmi şuan ne beni mutlu edebilir nede zor günler geçiren halkın...
Her şeyin yeri zamanı vardır bende.
Ama asla kimsenin fikrine karışmam.
Belki kendini böyle iyi hissediyordur, belki kafasını dağıtmaya çalışıyordur, yada bambaşka bir amaç içerisindedir bilemeyiz.
İster rujunu paylaşır, ister yemeğini...
Çünkü her fikir kendinden sorumludur, bana saygı duymak düşer.
Beni ne kadar rahatsız ederse etsin asla sivri yorumlar yapma zahmetinde bulunmam.
Çok rahatsız ederse zaten bir daha ana sayfamda görünmesine izin vermem.

Demem o ki insanlara azıcık saygılı olun.
Azıcık diyorum bak!
Fazlasını isteyip zora sokmak istemiyorum.
Böyle gergin zamanlar da insanların damarına basmayın.

Herkese saygı duymak zorundasınız.
Saygı duymazsanız bu hayatta saygı göremezsiniz hatırlatmak istedim.
Ve şuandan itibaren hala fikirlerime saygı duyamayacak insanlar varsa beni takipten çıkabilirler.
Ben kendi fikirlerimi paylaşmak için buradayım, insanların nabzına göre şerbet vermek için değil!

Ve lütfen böyle bir zamanda Demokrasiden yana olun...
Tuttuğunuz partileri bir kenara bırakın ve insanlıktan yana olun.
Ülkemizin en ihtiyacı olan şey bu çünkü.

Güzel ülkemiz kapkaranlık geceler geçirdi.
Ne evlere ateşler düştü...
Ne canlar yandı.
Hepimiz öldük o insanlarla, hepimizin yüreği yandı o aileler ile.
Umarım güzel günler en kısa sürede gelir.


Okuduğunuz için Teşekkürler.
Hoşça Kalın!








Sosyal Medya Hesaplarımdan Beni Takip Edebilirsiniz!


İletişim & PR


Email: gkcirm@gmail.com


You Might Also Like

0 yorum

SUBSCRIBE

Like us on Facebook