Genel Yemek Tarifleri

Beluga (Siyah) Mercimekli Firik Pilavı Tarifi ░ Lezzetli Tarifler / Genel Yemek Tarifleri

06:56

Merhaba!
Yeni bir yemek postu ile karşınızdayım.
Uzun zamandır tarif yazısı girememiştim.
Malum biliyorsunuz mübarek ramazan ayı dolayısıyla pek fazla yemek yapamadım hatta hiçbir şey yapamadım.

beluga-mercimekli-firik-pilavi-yemek-tarifi


Ramazanlarda genelde iftarlara davet ediliriz, dışarıda yeriz yada anneciklerimiz sağ olsun yemeklerimizi ramazana göre ayarlar :)
Bu sebeple çok fazla bir şey yapma şansım olmadı.

Ramazan'ın son günü yaptığım ve çok beğendiğim bir tarifi sizlerle
paylaşmak istiyorum.


beluga-mercimekli-firik-pilavi-yemek-tarifi


A 101'den aldığım ve son zamanlarda çok popüler olan birkaç ürün vardı.
Firik Bulguru, Beluga Mercimek ve Siyah Fasulye denemek istediğim şeylerden di...
İnternetten biraz araştırdım bunlarla ne yapabilirim diye.
Salata da yapabilirdim yada daha farklı tarifler de vardı.
Fakat ben bununla pilav yapmak istedim.

Bugün sizlere 'Beluga Mercimekli Firik Pilavı' tarifi vereceğim.
Aslında firik pilavının içeriği daha farklı malzemeler giriyor.
Yöre yöre içerisine Nohut,Mercimek,Şehriye,Tavuk ve farklı malzemeler de ekleyebiliyorlar.
Ben bunu biraz kendime uyarladım diyebilirim.


beluga-mercimekli-firik-pilavi-yemek-tarifi


Öncelikle malzemelerden bahsetmek istiyorum.
Ölçülerimi size bu şekilde göstermek istedim.

 Tek başına yiyeceğim
 için çok fazla malzeme kullanmadım.
Ama siz denemek isterseniz ölçülerini birebir olarak çoğaltabilirsiniz.

Gördüğünüz gibi yarım çay bardağı siyah mercimek, 
bir çay
bardağı normal bulgur, bir büyük çay bardağı ise firik bulguru kullandım.


beluga-mercimekli-firik-pilavi-yemek-tarifibeluga-mercimekli-firik-pilavi-yemek-tarifi


Önce mercimekleri biraz su ile başladım ve diğer bulguları ise biraz suda beklettim.


beluga-mercimekli-firik-pilavi-yemek-tarifibeluga-mercimekli-firik-pilavi-yemek-tarifi



Diğer bir tarafta ise bir adet orta boy soğanı gelişi güzel kare kare doğradım.
Çok az tereyağı ile soğanları kavurdum.



beluga-mercimekli-firik-pilavi-yemek-tarifi


Daha sonra suda beklettiğim  bulgurları süzerek tencereye ekledim.
Ve bunları yaklaşık 2 dakika kadar kavurdum,kavurduktan sonra üzerine
haşladığım mercimekleri ilave ettim ve biraz daha kavurdum.


beluga-mercimekli-firik-pilavi-yemek-tarifi


Son olarak bir yemek kaşığından biraz daha fazla salçayı tencere ekledim.



beluga-mercimekli-firik-pilavi-yemek-tarifi


Birazda salça ile kavurduktan sonra üzerine her bardağın ölçüsü kadar su ekledim.
 Üzerine geçecek kadar su olduktan sonra içine bir adet bulyon attım siz isterseniz kullanmayabilirsiniz.


beluga-mercimekli-firik-pilavi-yemek-tarifi


Bulyon  yerine gerçek tavuk yada et suyu kullanabilirsiniz.
Son olarak güzelce bir karıştırdıktan sonra tencerenin üzerini kapatarak pilavı pişmeye
bıraktım.
Yaklaşık 10-15 dakika içerisinde kontrol ederek pişirdim.
Ben hafif sulu bıraktım çünkü bulgur pilavını azıcık ıslak seviyorum.


Son olarak pilav piştikten sonra ocaktan almadan evvel içerisine bir parça tereyağı ekliyorum ve karıştırdıktan sonra kağıt havlu ile örterek tekrar kapağını kapatıyorum.

Gördüğünüz gibi gayet basit bir tarif hem lezzetli hem
doyurucu hem de farklı şeyler denemek isteyenler için güzel bir alternatif...

Sonra ise pilavım servis yapmaya hazır!



Eğer denerseniz bana mutlaka yorum bırakmayı unutmayın.
Şimdiden herkese afiyet olsun.
Okuduğunuz için teşekkürler.
Hoşça Kalın!







Sosyal Medya Hesaplarımdan Beni Takip Edebilirsiniz!


İletişim & PR


Email: gkcirm@gmail.com

You Might Also Like

2 yorum

  1. mercimek seviyorum ama frik çok sevdiğim bir şey değil benim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de ilk kez denedim ama sevdim.
      Lezzet olarak pek farklı gelmedi bana diğer bulgurdan...
      Ama tercih meselesi tabi ki.

      Sil

SUBSCRIBE

Like us on Facebook