Blog İpuçları

Blog/Web Sitelerini Telefondan Web Sürümünde Görüntüleme ▒ Blog İpuçları

07:47

Merhaba arkadaşlar...



Bugün sizlere aslında çoğu kişi tarafından bilinmeyen ve Bloggerlar olarak çok fazla soru aldığımız bir ayrıntıdan bahsedeceğim.
Biliyorsunuz ki telefonlardan Blog sitelerine girdiğimizde direk olarak mobil versiyon karşımıza çıkıyor.

Bazı bloglar da ise mobil sürüm uyumu ayarlı değilse eksik görüntülenme ortaya çıkabilir.
Yada direk masaüstü görünümünde görüntülenebilir.

Eğer blog teması uyumlu değilse malesef kategoriler bölümü görünmüyor.
Sadece son yazıları ve aşağıya inerek önceki - sonraki yazıları görüntüleyebiliyoruz.

Peki bir blog da aradığımız şeyi nasıl buluruz?
İşte bu sorunun kilit noktası telefon da!

Aslında çok basit olan bu işlem çoğu kişi tarafından bilinmediğinden blog okurken sıkıntı yaratabiliyor.

Şimdi size bu konuyu resimlerle anlatmaya çalışacağım.
Ben bu sorunu kendi çapımda 2 şekilde çözdüm diyebilirim.
2 şekilden kastım 2 ayrı tema üzerinden göstereceğim diyebilirim.
Şimdi arkadaşım Bayansekerr'in blogundan size örnek göstermek istiyorum.






Gördüğünüz gibi ilk açıldığında mobil sürümden görüntülüyoruz blogu...
Şimdi yapmamız gereken telefonumuzun tuşunu kullanmak.
Ben kendim I phone kullanıyorum bu sebeple aşağıdaki yukarı ok kısmına dokunuyorum.
Eğer I phone kullanıcısı iseniz ok tuşuna dokununuz.
Karşımıza çıkan ekranda alt şeridi sona doğru getirin.
Ve orada gördüğünüz 'masaüstü siteyi iste' kısmına dokunun.




Gördüğünüz gibi direk masaüstü moduna geçti ve artık kategorileri görebiliyorsunuz.
Hatta yanda ki arama butonunu da görebiliyorsunuz.




 Web sürümünü rahat kullanabilmeniz için telefon döndürme modunu açmanızı öneririm.
Bu şekilde daha rahat kullanabiliyor ve dokunmatik ile yakınlaştırabiliyor ve uzaklaştırabiliyorsunuz.

Ben bir de kendi blogum dan örnek vermek istiyorum.
Benim kullandığım tema biraz farklı olduğundan yine aynı işlem ile ama farklı şekilde ulaşabiliyorum.




Gördüğünüz gibi mobil sürümdeyim.
Aynı şekilde az evvelki işlemi kendi blogumda da uyguluyorum.





Ama gördüğünüz gibi yine aynı şekilde çıkıyor.
Canlı tema kullandığımdan blogumun üst kısmında ki şerit mobil versiyonda da çıkıyor ve ben bunu çok seviyorum.
Bu temayı kullanmamda ki en büyük neden mobil sürümde çok temiz ve güzel durması :)
Sağa sola kaydırarak son yazdığım yazılara da ulaşabiliyorsunuz böylelikle...


Peki benim blogum gibi olan bloglarda aradığımız şeyi nasıl bulabiliriz?
Hemen onu anlatayım.





Web sürümüne geçtikten sonra aşağıya doğru iniyoruz.
Aşağıda karşımıza bir ARA butonu çıkıyor.
Bu blogda aramak istediğiniz her şeyi oraya yazabiliyorsunuz.
Ama burada önemli olan şey ARA butonunu blogunuza eklemeniz!
Eğer eklemezseniz malesef kullanıcılar istedikleri yazıları görüntüleyemezler.
Çünkü her blog tasarımında kategoriler görüntülenemeyebiliyor.
Mesela benim tasarımımda bu mümkün değil.
Bu noktada ARA butonunun önemi anlamış oluyoruz :)
Özellikle mobil kullanıcılar için çok gerekli.
Bence her bloggerin blogunda olması gereken bir buton.





Aşağıya doğru indiğinizde ise masaüstünde gördüğünüz ayrıntıları görebiliyorsunuz.









Bloguma abone olabiliyor ve popüler yazılarımı okuyabiliyorsunuz.

Samsung telefonlar da ise alt sol dokunmatik ile yapabilirsiniz bu işlemi...



Blog ekranındayken 2 yazan kısma dokunup 'web sürümünü görüntüle' kısmına dokunabilirsiniz.

Bu işlemi sadece bloglarda değil tüm web sitelerinde yapabilirsiniz.
Özellikle ben forum sitelerinde çok rahat ediyorum :)

Umarım faydalı bir yazı olmuştur.
Bundan sonra ara ara bu tarz blog ipuçları paylaşabilirim sizlerle...
Yorumlarınızı benden eksik etmeyin.
Okuduğunuz için çok teşekkürler.

Kendinize iyi bakın.
Hoşça Kalın!







Sosyal Medya Hesaplarımdan Beni Takip Edebilirsiniz!


İletişim & PR


Email: gkcirm@gmail.com



You Might Also Like

0 yorum

SUBSCRIBE

Like us on Facebook