Faydalı bilgiler

Ramazan Ayında Beslenme ░ Nasıl Beslenmeliyiz? Nelere Dikkat Etmeliyiz? ▌ Faydalı Bilgiler

08:56

Öncelikle herkesin Ramazan ayı mübarek olsun demek istiyorum.
Ramazan gediğinde bereketiyle gelir.
Sabrıyla, şükrüyle gelir...
Sabır ayıdır Ramazan!
Paylaşım ayıdır.
Tam anlamıyla anlayamasak da açın halinden anlamayı öğretir.
Sabretmeyi öğretir.
İnsana günahlardan uzak durmayı öğretir.
Dilerim Ramazan ayından sonrada Allah bizlere bu gidişatı sürdürmeyi nasip etsin.


Malum sıcak aylardayız.
Ben çocukluğumdan hatırlarım, yağmurlu havalarda saat 4 buçuk 5 gibi oruç açtığımızı...
Ama hep aynı kalmıyor.
Şu günlerde neredeyse 16-17 saat aç kalıyoruz.
(Allah kabul eylesin inşallah)
Peki nasıl besleniyoruz?

Uzun bir bekleyişten sonra birden karnımızı doyurunca kimi zaman rahatsız olabiliyoruz.
Bir de iftar-sahur arası vakit az olunca gece yemeğimizi yemeye pek iştahımız kalmıyor.
Sabah acıkmamak içinde tıka basa yiyebiliyor ve direk uykuya hazırlanıyoruz.
Bu sebeple yediklerimize çok dikkat etmemiz gerekiyor.
Çünkü Ramazan ayında kilo almak gerçekten çok kolay.
Kilo dışında sağlıksız beslenmek sağlığımızı da tehdit edebiliyor.
Kendi açımdan söylemek istiyorum, eğer gece çok fazla yemek yersem ertesi gün kendimi çok halsiz ve kötü hissediyorum.


Bugün sizlere kendimde uygulamaya çalıştığım ve duyduklarımdan derlediğim bir yazı yazmak istedim.
Hadi başlayalım.



Bol Bol Su Tüketmek!

Bana göre en önemli besin 'Su' Ramazan aylarında...
Ben günlük hayatımda da çok fazla su içen bir insan olarak suyun faydalarını bedenimin her yerinde çok fazla görebiliyorum.
Özellikle sıcak aylara denk geldiğimizden Ramazan ayında suyun önemi çok büyük.
Vücudumuz susuz kaldığında işlevi yavaşlar.
Bu işlevin devam edebilmesi için yeterli miktarda su tüketmek gerekir.
Kendimden örnek vermek gerekirse iftarımı bir bardak su ile açıyorum.
Bu sayede tokluk hissi de veriyor ve çok fazla yemek yiyemiyorum.
Yemeğimi yedikten sonra bir bardak daha su içiyorum.
Bir saat sonra ya sahil kenarında yürüyüş yapıyorum yada evde ufak tefek egzersizler yapıyorum.
Böylece terliyorum ve su ihtiyacım meydana geliyor.
Bu esnada 2 adet küçük pet şişe yani 1 kilo su içiyorum.
Yani iftardaki sular ile birlikte 1 buçuk kilo su içmiş oluyorum.
Sahur vaktine kadar en az 1 buçuk litre daha su tüketmeye çalışıyorum.
Böylece ertesi gün vücudum dirençsiz kalmıyor ve iyi hissediyorum.






Peki iftarda ne yemeli? Nasıl beslenmeli?

Öncelikle çok fazla yağlı ve ağır yemeklerden uzak durulmalı.
Ramazan demek iftar davetleri, donanmış sofralar, yöresel yemekler, sarmalar, baklavalar demek bunu kabul ediyorum :)
Ama bu her akşam olan bir şey olmadığından arada bir tabi ki de yenebilir dozunu ayarladıktan sonra...
Uzmanlar bir kase çorba ile başlayıp, çorbadan sonra bir süre beklememiz gerektiğini söylüyor.
Gerçekten de en sağlıklısı bu oluyor.
Böylece midenizi dinlendirmiş oluyorsunuz ve bir sonraki yemekte aşırıya kaçmıyorsunuz.


Uzmanların bir diğer önerisi ile yemeğe bir miktar peynir yada herhangi bir protein ile başlamak.
Vücut bütün gün aç kaldığı için, insülin direncini sağlamak adına bunu yapmak gerektiğini söylüyorlar.
Ve tabi yemeği yavaş yemekte önemli.
Mideye birden yüklenmek daha sonra sağlık problemlerine kadar sorun olabiliyor.




Bol bol yeşillik tüketmek!

Özellikle salata başta olmak üzere yeşil besinlerden almak çok önemli.
Böylece hem sağlıklı beslenmiş oluyoruz hem gereksiz kalori alımından uzak kalıyoruz.
Tabi salata demişken bunun yağsız ve sossuz olması da önemli :)
Tokluk hissi veren yeşil besinlere limon eklemek sindirim sistemini rahatlatıyormuş.
Ve bu sayede oruç tutarken açlık hissini aza indiriyormuş.
Bir kaç seferdir deniyorum gerçekten işe yarıyor diyebilirim.
Bol roka üzerine sıktığım bol limonlu salata benim için ana öğün gibi oluyor diyebilirim.


Süt - Yumurta gibi proteinler tüketmek!

Özellikle sahurda içeceğiniz bir bardak süt içerdiği protein ile size daha fazla tokluk hissi verecektir.
Kalsiyumun yağ yakımına ne kadar faydalı olduğunu biliyoruz.
Bu sayede yağ yakımına da imkan vermiş olabiliriz.
Ben bir bardak sütün içerisine bir miktar bal ekleyerek içiyorum.
Hem kendimi daha zinde hem de bir o kadar tok hissediyorum.


Ekmekten kaçmak ve Tarçına şans vermek!

Kan şekeri değerlerinin bir inişte bir çıkışta olduğu bu ayda bunu dengelemek çok önemli.
Çok ağır ve şerbetli tatlılar kan değerlerini aniden yükselteceğinden bu çok sakıncalıdır.
Aynı zamanda yeni kilolara kapı açmak demektir.
Daha hafif tatlılara yönelebiliriz.
Ve kilit noktası tarçın!
Diyetlerde çok sık kullanılan, yağ yakma konusunda çok başarılı ve aynı zamanda tokluk hissi veren Tarçın özellikle bu ayda çok fazla tüketilmeli.
Sütünüze, tatlınıza hatta çayınıza bile ekleyeceğiniz tarçının çok fazla faydasını göreceksiniz.
Ben özellikle su mataramın içine yıllardır kabuk tarçın koyuyorum.
Böylece hiç bir zaman çikolata krizlerim olmuyor :)




Bol meyve tüketmek!

Yaz aylarında Ramazan ayının belki de en güzel yanı Karpuzdur.
Su bakımından oldukça zengin olan karpuz hem sıvı almanıza hemde tokluk hissi bulmanıza faydalı olacaktır.
Özellikle sahur vakti yiyeceğiniz Karpuz ve yanında yiyeceğiniz bir dilim peynir hem protein almanıza, hem sıvı ihtiyacınızı karşılamanıza, hem de sağlıklı beslenip tok kalmanıza sebep olacaktır.
Benim için Ramazanın prensesi Karpuz/Peynir ikilisidir.
Çok severim :)


Başta söylediğim gibi davetlere gittiğimiz sofralarda, arkadaşlarımızla dışarı çıktığımız iftar menülerinde bunlara uymak pek mümkün olmayabilir.
Ama onun dışında ki zamanlarda bunları uygulayarak hem sağlığımızı kontrol altında tutabiliriz, hemde gereksiz kilo alımının önünü kapatabiliriz.

Umarım faydalı ve bilgilendirici bir yazı olmuştur sizler için.
Ben bu tarz yazıları okumayı da yazmayı da çok seviyorum.




Okuduğunuz için çok teşekkürler.
Kendinize iyi bakın.
Hoşça Kalın!





Sosyal Medya Hesaplarımdan Beni Takip Edebilirsiniz!


İletişim & PR


Email: gkcirm@gmail.com

You Might Also Like

1 yorum

  1. Bu guzel paylasim icin tesekkurler cok faydali bi yazi kaleme almissiniz hayirli ramazanlar

    YanıtlaSil

SUBSCRIBE

Like us on Facebook