Blog İpuçları

Okunulası Bir Blog İçin 5 Temel Kural Ve İpuçları! ► Başarılı Bir Blogger Nasıl Olunur? ▒ Blog İpuçları № 2

07:41




Uzun zamandır yazmak istediğim bir yazı dizisiydi 'Blog İpuçları'...
Ve bu konuda bana çok fazla soru geliyordu.
Çoğu arkadaşıma elimden geldiğince, bildiğim kadarıyla yardımcı olmaya çalışıyorum.
Ama bu şekilde daha faydalı olacağını düşündüğümden kendimin uygulamaya çalıştığı şeyleri sizlerle paylaşmaya karar verdim.

Kasım ayında blogum 4. yaşına giriyor...
Ve ben yıllardır sürekli bir öğrenme peşindeyim.
Blogumu nasıl daha okunulası yaparım? Yaptığım yanlışlar neler? gibi soruların cevabını bulmaya çalıştım hep.
Hiç bir zaman, 'aman günün yazısını yazayım da aradan çıksın' diyerek telefondan çektiğim bir resmi olduğu gibi atarak yayınlamadım yazılarımı.

İlk zamanlar elbette çok fazla iyi değildim.
Hatta ara ara yazılarımı açar gülerim kendi kendime :)
Ama hiç bir zaman onları düzeltmeyi düşünmedim.
Çünkü benim için tecrübe dolu o yazılar.

Dediğim gibi yıllardır araştırırım nasıl daha iyi olabilirim diye...
Ve bu her zaman devam edecek.
Kendi adıma konuşuyorum burası benim zorunlu yazı yazdığım bir sosyal mecra değil.
Benim blogum kıymetli.
Her zaman güzel görünmeli, her zaman faydalı bir şeyler olmalı içerisinde, ve tabi bana dair sevdiğim her şey...




Bu sebeple öğrendiğim şeyleri uyguladıkça farkı görmeye başladım.
Blogum günde 15 okunurken 1.500 okunmaya başladı.
Yazılarımın farklı yerlerde paylaşıldığını gördüm.
İnsanlardan Teşekkür Ederim mesajları gelmeye başladı.
Ve o zaman dedim ki kendi kendime, AFERİN!

Ama yine ekliyorum ki henüz bir şeyleri başarmış değilim.
Bu konuda öyle başarılı insanlar var ki onları gördükçe bende hırslanıyorum.




Kendi kendime tecrübe edindiğim ve genel olarak olması gerek şeylerden bahsedelim mi?
 Hadi başlayalım :)


♯ Kural 1

Blogunuzu güncel tutun.
Bir hevesle açılarak yarım bırakılan o kadar çok blog var ki...
En azından günde bir yazı girmeye çalışın.
Onu da yapamıyorsanız 2 günde bir mutlaka paylaşım yapın.
Ayda bir yada 15 günde bir yazı yayınlarsanız izleyicinin gözünden kaçabilirsiniz.
Daha büyük kitlelere hitap edebilmek için blogunuzu güncel tutmanız şart!



♯ Kural 2 

Kendiniz olun. Özgün yazılar yazın!
Google amcanın en sevmediği şeylerden biriside kopya yazılardır.
Kopyala yapıştır yapmayın.
Konuyu kendi dilinizden anlatmaya çalışın.
Hatta kendinizden de bir şeyler katın.
'Merhaba Kızlar'  'Bugün sizlere şu şu ürünü anlatacağım', yerine özgün girin konuya.
Buda sıkabiliyor insanları...

Hele ki artık internet üzerinde hakkında çok fazla şeyler yazılmış yazıları bir kenara bırakın.
Zaten yeterince yazılmış bir yemek tarifini, bir şarkıyı yada bir haberi yazmayın.

Bu bir ürün olursa eyvallah!
 Sonuçta herkeste farklı etkiler göstereceğinden kendi fikirlerinizi yazabilirsiniz.
Yine filmlerde aynı şekilde... Herkesin yorumlama tarzı farklıdır.
Ama tutupta bir sarma tarifi yazarsanız bu çok fazla ilgi çekmeyecektir.
Çünkü çok fazla var :)
Okunacaktır elbette. Ama bilinmeyen bir tarif kadar değil :)




♯ Kural 3 

Yazılarınızı iç açıcı fotoğraflarla renklendirin!
Özellikle benim en çok dikkat ettiğim konulardan biridir fotoğraf.
Bir bloga girdiğimde gördüğüm fotoğraflar yazıyı okumama teşvik ediyor diyebilirim.
Karanlıkta çekilmiş, filtreler uygulanmış, özensiz fotoğraflar ilgimi çekmiyor ve o yazıyı okumak için açmıyorum.
Ama kimi bloglar da öyle kaliteli resimler görüyorum ki, yazı bana hitap etmese bile bende ilgi uyandırıyor.

Fotoğraf kalitesi kişinin ne kadar özen gösterdiğinin ifadesidir.
Bana göre en dikkat edilecek özelliklerden biri budur!
Son zamanlarda bloggerdan ziyade instablogger neden fazla sizce?
Tamamen görsellik :)
Ve belki de blog yazmanın zor gelmesi...
Ama emeksiz yemek olmaz :)



♯ Kural 4 

Paylaşım yapın ve paylaşmalarını isteyin!
Sadece blog yazmak yeterli kalmıyor artık malesef.
Eskiden sabahtan akşama kadar blog okuduğumu bilirdim.
Ama o zamanlar ne İnstagram vardı ne Facebook...
İnsanlar bir şey okumak istediğinde blogları açardı.
Fakat artık diğer sosyal medyalar sayesinde, özellikle İnstagram sayesinde malesef bloglar gölgede kaldı.
İnsanlar sayfalarca yazı yazmak zor geldiğinden bir fotoğraf altına 3-5 kelime ile özetlemeyi tercih ediyorlar.
Yine okuyucu kitlesi de aynı şekilde sayfa sayfa yazı okumak yerine instagram hesaplarında daha sık aktifler.

Ama ben bunu doğru bulmuyorum.
İnstagramı sadece bir araç olarak kullanın.
Bir ürünü instagram da bir fotoğraf altında anlatmayın.
Bunun yerine insanları blogunuza davet edip okumalarını isteyin.
Blog kalıcıdır unutmayın.
Bu sebeple paylaştığınız yazılarınız mutlaka İnstagram, Facebook, Google+ gibi sosyal mecralarda yayınlayın.
Ve arkadaşlarınızdan paylaşmalarını rica edin.
Böylece farklı kitlelere ulaşmış olursunuz.


♯ Kural 5

Sadece okunmayı beklemeyin. Okuyun! Yorum yapın!
İnsanların sizin onların blogunu okuduğunuzu görmesi sizin için bir avantaj olacaktır.
Bir yazı altına yazacağınız bir yorum sizden hiç bir şey eksiltmez.
Aksine emeğe saygı duyduğunuzu göstermiş olursunuz.
Bu şekilde karşılığını sizde güzel bir şekilde alabilirsiniz.
Blog aleminde destek çok önemli diye düşünüyorum.
Burada hepimiz (gerçekten hakkını verenler) zamanımızı ayırarak insanlara faydalı olmak adına bir şeyler paylaşıyoruz.
Ne kadar birbirimizi desteklersek o kadar var oluruz.
Blogları okuyun! Yorum yapın ve mutlaka google+ ile paylaşın....




Kendi tarafımdan koyduğum kurallar var benim.
Elbette çok çok başarılı olan arkadaşlarımız var bu konuda bizler daha hiç bir şeyiz..
Belki de farklı kurallar da vardır ama ben kendimin nasıl başardığına dair bir yazı yazıyorum her zamanki gibi...
Bu benim kendi başarım. Yoksa onların yanında henüz devede kulak gibiyim :)


Şu hayatta hiç bir şeye ulaşmak kolay değildir.
Kolay ulaşılan şeylerde çabuk kaybedilir zaten :)
4. yaşına girecek bir blog için 226 abone az değil mi sizce de?
Üstelik 323.200 okunması varken...
Ama işte sabır işidir blog.
Verdiğin emeklerin karşılığını görmediğini düşünürsen kaybedersin.
 Vardır eksik bir şey der ve çabalarsan bir gün olmak istediğin yerde olursun!
Ticari amaçla blog açanlara zaten hiç ses etmiyorum.
Başlamadan bıraksınlar bence...
Ömürlerini 3 kuruş için çürütmelerini istemem :)
Bunlar dışında elbette daha çok fazla dikkat edilmesi gereken şeyler var.
Ama ilk olarak olması gerekenler bunlar diye düşünüyorum.
Bir diğer kural olarak çok uzun yazıların insanları sıkabileceğini unutmayın :)
Bu sebeple 5 madde ile bu yazıyı bitiriyorum.

Bir sonraki yazılarımda diğer örneklerden bahsedeceğim.
Bloglarda bulunması gereken gadgetler, yapılmaması gerekenler gibi bir çok yazı paylaşacağım sizlerle...


Okuduğunuz için teşekkür ediyorum.
Umarım faydalı bir yazı olmuştur.
Kendinize iyi bakın.
Hoşça Kalın!






Sosyal Medya Hesaplarımdan Beni Takip Edebilirsiniz!


İletişim & PR


Email: gkcirm@gmail.com

You Might Also Like

13 yorum

  1. Blog ile ilgili yazılar benim için ayrı bir önemi var. Herkesin tecrübesinden yararlanmak faydalı oluyor. Teşekkürler paylaşım için

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle benim için de öyle!
      Bu sebeple bu tarz paylaşımları çok fazla okuyorum.
      Kimisi de bilerek paylaşmıyor bildiklerini :) Nedense görüp geçiyorlar.
      Umarım faydalı bir yazı dizisi olur.
      Çok teşekkür ediyorum ♥

      Sil
  2. ticari amaç için blog açanlar, zaten şükürler olsun instagrama kaydılar. bloglarının en son güncellenmeleri aylar önce.
    ayrıca özgünlükte haklısınız. hele bir yazı canım ciğerim şeklinde başlıyorsa, kişisel düşüncem muhteşem bir yazıda olsa okumuyorum.
    saygı heryerde saygıdır. benim nasılki karşımdaki kişiden beklentim bu bende o şekilde sunmalıyım herşeyimi.
    ayrıca, instagram paylaşımı+twitter paylaşımı. inanın twitterdan bana çok daha fazla kişi geliyor çünkü linke tıklayabiliyorlar.
    harika yazının için çok teşekkürler
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet çünkü instagram da ürün gelişi çok daha fazla :)
      Blog da çok fazla verim alınamıyor o konuda.
      Bende çok fazla hoşlanmıyorum tatlışlar, minnoşlar gibi hitaplardan...
      Arkadaşlar dışında yabancı kişilerinde okuduğunu unutmamak lazım.
      Twitterım çok fazla fayda vermiyor sanırım bana.
      En çok Facebook sayfamdan yönlendirme alıyorum diyebilirim :)
      Güzel yorumun için ben çok teşekkür ediyorum.
      Umarım başarımıza başarı katarız.
      Sevgiler ♥

      Sil
  3. Senden öğrenecek çok şeyim olduğunu söylemiş miydim? Yeni ipuçlarını merakla bekliyor olacağım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Estağfurullah :)
      Bir birimizden öğreneceğimiz o kadar çok şey oluyor ki...
      Önemli olan paylaşmak.
      Bilgi paylaşınca güzeldir.
      Umarım faydalı yazılar olur.
      Güzel yorumun için çok teşekkür ederim canım :)
      Öpüyorum sevgiler ♥

      Sil
  4. Çok teşekkürler canım harika bir yazı olmuş ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim canım güzel yorumun için :)
      Öpüyorum ♥

      Sil
  5. hepsine katılıyorum özellikle özgünlük çok önemli. eline sağlık =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kendi olan her şey güzeldir :)
      Çok teşekkür ediyorum sevgiler ♥

      Sil
  6. Eline sağlık canım. Çok güzel bir yazı hazırlamışsın. Umarım senin de blogun güçlenerek daha da büyür.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ediyorum canım ♥
      Faydalı bir yazı olmuşsa ne güzel.
      İnşallah yazıları çok okunan, insanlara faydalı olan blog sahipleri oluruz.
      Güzel yorumun için çok teşekkür ederim ♥

      Sil
  7. Google + dan paylaşmak nasıl oluyor? paylai diye yaptığımız şey mi ?

    YanıtlaSil

SUBSCRIBE

Like us on Facebook