Abur Cubur Keşiflerim

Arabistan Abur Cuburları - Kek/Bisküvi/Sakız | Abur Cubur Keşiflerim #10

09:34

Arabistan'dan gelen abur cuburları denedim.
Ama diyebilirim ki, ülkemin abur cuburları bunları döver :)


Cidden bizde ki damak zevki bizde ki yemekler hiç bir yer de yok.
Bunu bir Türk olarak söylemek ne kadar doğru bilmiyorum ama, yabancılardan da sıkça duyduğumuz bir şey bu :)


date-bars-biscuits

İlk olarak bu Date Bars isimli ürünle başlayalım.
Üzerinde sırf Arapça yazdığından ne olduğunu tam kestiremedim :)

date-bars-biscuits
İnternet den de baktım ürüne fakat Date nin ne anlama geldiğini çözemedim.
İçerisinde meyve püresi olan bir bisküvi.

date-bars-biscuits

Sevdim mi? Eh yani.
Çok fazla şekerli olmadığından iyi geldi bana.
Kıtır bir bisküvi fena değil :)

teashop-tea-biscuits

Klasik çay bisküvilerimizin Arap versiyonu :)
Bizim burada hasta ziyaretine giderken genelde götürüldüğünden biz küçüklükten beri hasta bisküvisi deriz :)
Eti ve Ülker'in klasik çay bisküvilerin den.

teashop-tea-biscuits

E tabi bana gelene kadar parçalanması normaldi :)
Epey çıtır bir bisküvi.
Tadında pek bir fark yok.

teashop-tea-biscuits

Sanırım tek fark üzerinde ki çiçekleri ve küçük boyutlu olması.
Güzeldi sevdim.
Ama bir Türk bisküvisi değil :)

fig-bar-bisküvi

Az evvel bahsettiğim bisküvinin İncirli versiyonu.
Sanırım bu biraz daha güzeldi bana göre.
Çok fazla şekerli değildi.
Ortasında incirli bir marmelat var.

fig-bar-bisküvi

Bir zamanlar incirli Biskrem vardı hatırlarsanız.
O tarzda bir bisküvi.
Ama bu Biskrem in önünde diz çöker o derece :)

pronto-cake-kek

Yine formunu kaybetmiş bir kek :)
Çilekli kek Pronto.
Bizde ki Peki marka keklere benziyor.

pronto-cake-kek

Yalnız ben bunu hi beğenmdim :(
Tadına baktım ve gerisini yiyemedim o derece.
Aşırı yağlıydı.
Zaten renginden de belli.
Paketi açtığımda ellerim vıcık vıcık oldu:(

pronto-cake-kek

Malesef sevemedim.
Görsem kaçarım o derece :)

arabistan-abur-cubur

Gelelim sakızlara...
Üstteki yumuşak bir şeker bizim Tofita lar dan.
Blueberry li.

En çok beyaz paketli sakızı beğendim.
Tatlı nane aromalı ve yumuşacık.

Çilekli olan da güzeldi.
Sanırım bunlar arasında sadece sakızları beğendim :)
Gerisi olmasa da olur.

Okuduğunuz için teşekkür ediyorum.
Hoşça Kalın!










kez okundu.

You Might Also Like

7 yorum

  1. Tadına bakmadan bile görsel olarak tatlarının güzel oLamayacağı belli oluyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben pek dış görünüşe aldanmam. Bazen güzel şeyler çıkabiliyor ama bunlar çok vasattı :D

      Sil
  2. Arabistandaki yiyeceklerin en büyük sorunu fazla yağlı olmaları ve bu yağın kokuyor olması.. Mecbur kalınca kötünün iyileri seçilip yeniyor tabii ama Türk damak tadı ve lezzetleri çok başka..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet çok fazla yağlılar gerçekten :(
      Ama her kesin damak tadı elbet :)

      Sil
  3. Merhaba ben Suudi Arabistan'da yaşıyorum ilk görseldeki bisküvinin içindeki Hurmadır. Hurmalı bisküvi yani :) bu arada siz ucuz ve dandik olanına denk gelmişsiniz o yüzden tadı pek güzel değil ne yazık ki.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selamünaleyküm Kardeşim bende önceden kalmıştım Arabistan da. Seninle tanışmak isterim:)

      Sil

SUBSCRIBE

Like us on Facebook